Direct toegankelijkheid tot huidtherapie

Per 1 januari 2011 hebben patiënten geen verwijsbrief meer nodig van de huisarts of medisch specialist om naar een huidtherapeut te kunnen gaan. Hiermee is een behandeling door een huidtherapeut vrij toegankelijk. Middels een kort vraaggesprek (screening) van ongeveer 10 minuten wordt er vastgesteld of u bij de huidtherapeut aan het juiste adres bent. Uiteraard mag u ook met verwijzing een afspraak maken bij de huidtherapeut. Wanneer u huidklachten heeft, dan kunt u zich direct bij ons melden.

De kliniek werkt vrijwel zonder wachtlijsten. Spoedpatiënten kunnen na overleg met de huidtherapeut nog dezelfde dag behandeld worden.

Eerste bezoek

Tijdens de eerste afspraak vindt er een gratis intake gesprek plaats. In dit gesprek worden uw hulpvraag en verwachtingen geïnventariseerd en de kwaliteit van uw huid gemeten. Dat gebeurt door middel van een vragenlijst en een huidtherapeutisch onderzoek. Na het onderzoek wordt u op de hoogte gebracht van de onderzoeksuitkomsten en de conclusie daarvan. Aan de hand daarvan wordt door de huidtherapeut beoordeeld of deze vraag een aanleiding geeft voor verdere behandelingen. Indien u voor een huidtherapeutische behandeling in aanmerking komt, worden de mogelijkheden met u besproken. In samenspraak met u stelt de huidtherapeut een persoonlijk behandelplan op.

Tijdens en na de behandeling geeft de huidtherapeut, afhankelijk van uw huidklachten en mogelijkheden, adviezen over leefregels en gebruiksproducten ter ondersteuning van uw behandeling. Indien uw klachten zodanig zijn dat u niet in staat bent om naar de kliniek te komen, bestaat de mogelijkheid om u thuis te komen behandelen (alleen bij oedeempatiënten). Aan het eind van het behandelingsproces vindt een evaluatiegesprek plaats om te beoordelen of de behandeldoelen zijn behaald.

 
Vereiste documenten voor het eerste gesprek
  • Uw legitimatiebewijs
  • Uw zorgverzekeringpas (indien declaratie)
  • Uw verwijsbrief (bij doorverwijzing)
  • Medicijngebruik

Na de behandeling wordt u verzocht om de behandeling per pin of contant te betalen. U krijgt van de huidtherapeut direct een factuur mee. Indien uw behandeling in aanmerking komt voor vergoeding, kunt u deze factuur indienen bij uw zorgverzekeraar. Bij oedeempatiënten wordt de behandeling rechtstreeks via de huidtherapeut gedeclareerd. Dat betekent dat oedeempatiënten na de behandeling niet bij ons hoeven te betalen.

Afspraak wijzigen/afzeggen

Redermal Medical Derma Clinic werkt met no-show tarief. Dat houdt in als u de afspraak niet 48 uur van tevoren afzegt, dan zijn wij helaas genoodzaakt om 50% van het behandeltarief in rekening te brengen. Bij tijdig annuleren van een afspraak kunnen wij andere patiënten van dienst zijn. Een afspraak annuleren/wijzigen kan zowel telefonisch als via de e-mail.

Bent u geïnteresseerd in een afspraak?

Neem contact met ons op via email, telefoon of loop binnen bij onze kliniek